Saturday 30 August 2014

COLLY SWEET 17 #REALTestimoni

Hi Hi Hi. Welcome to the blog. Assalamualaikum 

Ni adalah post ke-dua aku bercerita pasal K-Colly *highlight cikit* . The 1st review pasal K-Colly dlm blog aku ni korang boleh pergi ke sini ( Tekan ini). Actually the 1st post aku bercerita pasal K-Colly bukan la pasal testimoni ke apa, tapi lebih bercerita psal harga runtuh drpd EM165 tapi sbb promosi kan time tu dapat RM130, pasal betol ke makan K-Colly boleh putih mcm org korea semua tu then aku decide nak try then aku beli. Tak de la testimoni pom tapi ramai yg review blog aku psal mende ni. Korang nak tahu sgt ke apa yg berkesannya K-Colly pada aku?

Okay, disini aku nak pesan awal –awal yang ‘ Metabolism pada setiap individu adalah berbeza’. Hanya ayat tu je yang aku nak tekankan. Sebab nya, dalam apa yang korang baca ni, tak semestinya mungkin berlaku pada diri korang. Kalau sesapa yang mengalami sama dengan apa yang aku rasa then Alhamdulillah. Kalau tak betul, jangan la pulak nak marah-marah kata PENIPU la, pastu merungut barang tak elok la, and what so ever. Behave okay. Chill J & Get ready!!!

Kalau korang dah review last post aku bercerita psl K-Colly, aku start consume kolagen ni tahun lepas sampai sekarang. Almost been 1 year 2 months. YEAY!!!!. Macam anniversary lak. Hahahaha Sebelum apa apa, aku nak bagitau yang selama setahun aku amalkan kolagen ni, aku tak de lah seputih si Fathia latiff, segebu si Nora Danish, NO NO NO! I’m just a little girl yg punyai warna kulit muka kuning langsat ajer. Tapi daripada  apa yang aku nampak kebaikannya K-Colly ni adalah

1) Membuatkan aku kerap minum air masak
2) Kulit aku dah kurang berminyak cikit. Cikit. Hehehe
3) Jerawat dah jarang naik ke muka. Pernah jugak naik jerawat tapi JARANG. Ok? Haha
4) Rasa badan bertenaga. Tak mudah lenguh-lenguh badan sakit sendi urat semua. Sihat je.
5) Bibir makin pinkish. In some situasion macam.. ‘baru lps bngun tido’? Camtu la. J
6) Kulit badan nampak putih. Badan je la. Bukan muka. Hahahaha

***************************

Itu yg good things yg aku dapat la. Tentang apa yg aku tak puas hati dengan K-Colly ni ialah

1) Korang jadi cepat haus. Rase nak minum air je setiap minit. Tak tipu okay.

2) Botol K-Colly ni besar. Susah nak bawak gi travel ke memana. Kalau nk bawak pom make sure letak dlm botol kecik or plastik or what-so-ever yang korang rase perlu buat. Yeayhh.

3) Korang akan rasa malas nak makan K-Colly ni on time. Mesti penah miss nyer nak makan K-Colly ni. Hahaha

Aku admit yg selama aku consume K-Colly ni pernah la skip tak makan dalam sebulan sekali. So disebabkan bukan-selalu-makan itu yg mcam terasa K-Colly ni tak de la hebat sgt, just biasa-biasa je. Tapi aku amalkan jugak makan benda ni sebab dia bagi aku kolagen untuk aku terus awet muda. Hahaha SEE. Intention aku nk makan K-Colly bukan lah semata-mata nak jadi putih pom. Bila jerawat dah jarang naik kat muka, minyak dah kurang di muka, kira okay la kan..??! Nak cantik biar lah berpada, jangan tamak haloba. Hohoho

Kat sini jugak aku nak tekan kan, K-Colly ni memang sesuai sangat nak makan time bulan puasa. Sebab apa? Sebab biase nya mase puasa kan kita rase mcm lemah-lemah je tak bermaya la kan? Kalau korang makan K-Colly ni, korang akan rase bertenaga! *Itu yg aku rasa sebenarnya, bukan korang. Hahaha* Aku rase bertenaga la makan K-Colly ni waktu berpuasa. Aku pom tak tahu nape. Kalau korang nak tahu apa yang aku rase, korang boleh try makan sendiri. hahaha Biasanya aku makan selepas berbuka dan sebelum masuk tidor. Aku sarankan JANGAN makan K-Colly waktu sahur! Sebab apa? Sebab nanti bila matahari dah tegak meninggi, korang akan rasa diri korang macam kat tengah padang pasir sambil seru ‘Air~~~ Air~~~~’. Please, JANGAN okay. Macam yg aku tulis kat atas, consume K-colly ni memang cepat kasi korang rasa haus nye. So be careful. *wink wink*

Kalau dulu cara aku makan K-Colly ni kemam 2 spoon. Sebab mase tu spoon dye kasi kecik jer. Sekarang ni packaging dah lain molecule kolagen dye pom dah bertambah ditambah tambah dengan sudu dah makin besauuuu..... ikut kan ajer arahan kat botol K-Colly tu which is – Take half scoop of K-Colly – cara sama jer. *kemam* dengan kemam lagi cepat meresap dlm tubuh badan berbanding campur dengan air. Sebab serbuk dye dah betol-betul pekat dan kalau ditambah air, mungkin kepekatan tu hilang cikit. 

Rasenya best. Anggur-anggur, besberries, blueberries. Macam chewing gum perisa anggur pom ade rase nya. Hikhik tapi apa yang aku rase tu zaman dulu la. Sekarang ni rase ade cikit pahit. Maybe sebab molecule kolagen tu dah bertambah? Tapi pada sesiapa yang baru nk try tu tak rase pahit la kot. Nanti korang dah terbiase dgn rasa tu. Aku ni bermula dengan rase sweet-sweet K-colly dan sekarang ada rase pahit cikit, tu yg lain bebenor. But no worries, K-Colly tu still sedap *THUMBS UP*

Bagi sesiapa yang tak yakin nk contact dengan sapa seller K-COLLY ni, aku boleh rekomenkan. Dengan dye la aq selalu membeli K-COLLY. The services is best to me so far. Lembut je layanan dye. Nak discount, BEREHH. Haha selain K-COLLY, akak ni ade jual macam-macam product lagi. D’Herbs, ibu putih, Perla Coffee, semua ada!   Cuma selama ni aku deal dengan dye barang K-Colly je ajer. Hikhikhik

Onlineshop: Farah .
Whatsapp number : +6017-9219280


Good luck uolls. Semoga kecantikkan wajah selaras dengan kecantikkan peribadi dan akhlak. Adiosssssaaaaa~ *lambai tangan byebye*

5 comments:

  1. akak nak tanya, kemam tu maksudnya biarkann serbuk tu mencair dekat saliva kita ke?

    ReplyDelete
  2. Yes kemam di dalam mulut biarkan dia cair megikut airliur kita

    ReplyDelete
  3. Saya Jual Kcolly,Jom Dapatkan Harga CUMA RM140 untuk satu botol . Jaminan Orginal taw boleh check ikut QR CODE. Saya juga pengguna tegar Kcolly *Wink

    PM laju2 Whatsapp 011-19814006.
    Payment before 3pm postage hariyang sama

    ReplyDelete
  4. Alamak, baru je nak berangan tona kulit jadi sekata. Tiba-tiba terbaca badan je putih, muka tak putih, habislah. *Menangis sambil bersandar pada dinding*

    ReplyDelete